Home >> Άρθρα >> Δίαιτα Atkins

Δίαιτα Atkins

Η δίαιτα Atkins είναι μια καταπληκτική δίαιτα που σας βοηθάει να χάσετε βάρος χωρίς να μετράτε θερμίδες. Μπορεί να χάσετε από 5 έως 15 κιλά μόνο το πρώτο μήνα.

Η δίαιτα Atkins βασίζεται στην προϋπόθεση ότι οι άνθρωποι τρώνε πάρα πολλά υδατάνθρακες και αυτό οδηγεί στο υπερβολικό βάρος. Οι ιδέα της δίαιτας Atkins είναι ότι το σώμα καίει πρώτα τους υδατάνθρακες και μετά αρχίζει να καίει το λίπος.

Μειώνοντας σημαντικά το περιεχόμενο των υδατανθράκων στη διατροφή και αντικαταστώντας την με πρωτεΐνες και λίπος η δίαιτα Atkins ισχυρίζεται ότι μπορούμε να καίμε λίπος πιο αποτελεσματικά.

Για αυτό το λόγο η δίαιτα Atkins είναι πλούσια σε πρωτεΐνες. Το πρόγραμμα διατροφής της δίαιτας Atkins περιλαμβάνει κρέας, ψάρι, αυγά, τυρί, τους καλούς υδατάνθρακες και τα καλά λιπαρά.

Πως δουλεύει η δίαιτα Atkins

Όταν κάποιος ξεκινάει μια δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες, και πλούσια σε πρωτεΐνες, όπως είναι η δίαιτα Atkins, υπάρχει αρχικά μια μεγάλη απώλεια βάρους.

Αυτό το χάσιμο βάρους προέρχεται από την εξαντλήσει του υπατικό γλυκογόνο για να διατηρήσει τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα. Με κάθε γραμμάριο γλυκογόνου που χάνετε άλλα 3 γραμμάρια νερού αποβάλλονται από το σώμα.

Ο δημιουργός της δίαιτας Atkins, ο Δρ. Atkins, την έχει ξεχωρίσει σε τέσσερις φάσης, για να μπορεί κάποιος να την ακολουθήσει με ευκολία και να είναι αποτελεσματική.

Φάση 1: Η εισαγωγή

Η Φαση 1 της δίαιτας Atkins είναι η πιο περιοριστική φάση καθώς περιορίζει την κατανάλωση των υδατανθράκων σε 20 γραμμάρια την ημέρα. Αυτή η φάση μπορεί να διαρκέσει από 2 εβδομάδες έως και ένα χρόνο. Αυτό εξαρτάτε από το πόσα κιλά θέλετε να χάσετε.

Σε αυτή την φάση χάνετε πολλά κιλά. Όσοι την ακολουθούν πρέπει να κάνουν την Φάση 1 μέχρι που να έχουν χάση τα μισά κιλά από αυτά που θέλουν τελικά να χάσουν.

Φάση 2: Συνεχόμενη χάσιμο βάρους

Σε αυτή την φάση αυξάνετε την πρόσληψη υδατανθράκων κατά 5 γραμμάρια την εβδομάδα. Σκοπός αυτής της φάσης είναι να βάλετε ξανά στην διατροφή σας τους υδατάνθρακες, άλλα με ελεγχόμενο τρόπο. Έτσι την πρώτη εβδομάδα τρώτε 25 γραμμάρια υδατάνθρακες την ημέρα, της δεύτερη εβδομάδα 30 γραμμάρια υδατάνθρακες την ημέρα, κλπ.

Η Φάση 2 σας βοηθάει να αποκτήσετε το έλεγχο της διατροφή σας και να κάψετε περισσότερο λίπος. Αυτή η φάση έχει περισσότερες τροφές από την Φάση 1.

Την Φάση 2 της δίαιτας Atkins θα την ακολουθήσετε μέχρι να είστε 2,5 έως 3 κιλά από το στόχο σας.

Φάση 3: Προ-συντήρηση

Η δίαιτα Atkins έχει ως στόχο όχι μόνο να χάσετε όλα τα παραπανίσια κιλά, άλλα και να τα κρατήσετε για πάντα μακριά, δηλαδή να μην τα πάρετε ξανά. Σε αυτή το στόχο βοηθάει και η Φάση 3 της δίαιτας Atkins.

Καθώς πλησιάζετε το στόχο σας πρέπει να αλλάξετε στρατηγική στο χάσιμο των κιλών. Η Φάση3 ζητάει να προχωρήσετε τόσο σιγά που το χάσιμο του βάρους είναι σχεδόν απαρατήρητος.

Στην διατροφή σας προσθέτοντε περισσότερους υδατάνθρακες,, έχει μεγαλύτερη ποικιλία και μεγαλύτερες ποσότητες. Ο σκοπός αυτής της φάσης είναι να σας κάνει να αλλάξετε τρόπο διατροφής και ταυτόχρονα να χάσετε και μερικά κιλά.

Στην Φάση 3 της δίαιτας Atkins χάνετε περίπου μισό κιλό την εβδομάδα. Το μίνιμουμ διάρκειας αυτής της φάσης είναι ένας μήνας. Η πρόγραμμα της δίαιτας Atkins προτείνει να μείνετε σε αυτή την φάση από δυο έως τρεις μήνες.

Η σημαντική διαφορά μεταξύ της Φάσης 3(Προ-συντήρηση) και της Φάσης 4 (Συντήρηση) είναι ότι η Φάση 3 είναι η εκπαίδευση για την Φάση 4 που διαρκεί μια ζωή.

Φάση 4:Συντήριση

Η Φάση 4 της δίαιτας Atkins σηματοδοτεί το τέλος για τα προβλήματα βάρους. Θυμηθείτε όμως ότι πολλές φορές οι άνθρωποι κερδίζουν μάχη για το χάσιμο το βάρους, άλλα χάνουν τον πόλεμο για το έλεγχο του βάρους.

Η Φάση 4 αποτελεί ουσιαστικά τον τρόπο διατροφής που θα ακολουθήσετε για την υπόλοιπη ζωή σας. Για να κρατήσετε το ιδανικό βάρος πρέπει να γνωρίζεται το μεταβολισμό σας. Ανάλογα με το μεταβολισμό μπορείτε να τρώτε με έλεγχο τις τροφές που σας αρέσουν με εξαίρεση όσες περιέχουν ζάχαρη.

Η Φάση 3, της προ-συντήρησης, σας έχει μάθει πόσα υδατάνθρακες πρέπει να καταναλώνεται την ημέρα για να ελέγχετε τα κιλά σας. Μην τον υπερβείτε οι διακυμάνσεις θα είναι 1 έως 1,5 κιλό.

Πως ακολουθείτε την δίαιτα Atkins

Η δίαιτα Atkins είναι μια ατομική δίαιτα. Ο καθένας διαλέγει τις τροφές που του αρέσουν από μια λίστα που δίνει το πρόγραμμα. Την λίστα με της τροφές και λεπτομέρειες για την δίαιτα Atkins θα βρείτε στο πρωτότυπο βιβλίο “Dr. Atkins New Diet Revolution” και σε πολλά άλλα βιβλία με συνταγές για την δίαιτα Atkins.

Η δίαιτα Atkins δεν απευθύνετε σε όλο τον κόσμο. Για αυτό πρέπει να απευθυνθείτε σε ένα διαιτολόγο και να την ακολουθήσετε κάτω από την επίβλεψη του.