Home >> Άρθρα >> Τροφές με αρνητικές θερμίδες

Τροφές με αρνητικές θερμίδες

Οι τροφές με αρνητικές θερμίδες συζήτιουνται σε διάφορα φόρουμ για την διατροφή, σε εφημερίδες, και στην τηλεόραση. Άλλα πια είναι η αλήθεια; Μπορούν οι τροφές να έχουν πραγματικά αρνητικές θερμίδες;

Όλοι ξέρουμε ότι οι τροφές που καταναλώνουμε περιέχουν θερμίδες, τις  οποίες το σώμα μας τις χρησιμοποιεί για ενέργεια. Οι περισσευούμενες θερμίδες αποθηκεύονται στο σώμα, αποτελώντας την κύρια αιτία για την αύξηση του βάρους.

Αυτό είναι απλό να κατανοηθεί, άλλα μερικοί διατροφολόγοι πιστεύουν πως τροφές, ειδικά αυτές για τις οποίες το σώμα δουλεύει σκληρότερα για να τις χωνέψει, στην πραγματικότητα βοηθάνε να καούν επιπλέον θερμίδες διότι η διαδικασία της χώνεψης τους χρειάζεται περισσότερη ενέργεια από αυτό που οι ίδιες περιέχουν.

Τεχνικά αυτές οι τροφές δεν περιέχουν «αρνητικές θερμίδες» γιατί την πραγματικότητα περιέχουν θερμίδες, ωστόσο το σώμα θα κάψει αυτές τις θερμίδες…και επιπλέον, μόνο από την πράξη της χώνεψης τους.

Ας δούμε ένα παράδειγμα:

Το Σέλινο περιέχει 5 θερμίδες ανά μερίδα. Όταν τρώτε το Σέλινο η διαδικασία του μασήματος, της κατάποσης και της χώνεψης χρειάζεται πάνω από 8 θερμίδες για να εκτελεστεί. Έτσι ο συνολικός αριθμός των θερμίδων που καταναλώνεται τρώγοντας σέλινο είναι αρνητικός: -3 θερμίδες.

Στις τροφές που σύμφωνα με τις πληροφορίες έχουν μηδενική επίδραση στις θερμίδες περιλαμβάνονται τα φρούτα και τα λαχανικά σε ακατέργαστή μορφή όπως τα αγγούρια, το λάχανο, οι φράουλες και το γρέιπφρουτ.

Ακόμη και το νερό χρειάζεται περισσότερες θερμίδες για να το πιείτε και να επεξεργαστεί από το σώμα από τις θερμίδες που περιέχει, αφού δεν έχει θερμίδες.

Ακούγεται καλό, άλλα υπάρχουν και μειονεκτήματα. Το σώμα σας δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει εάν τρώτε μόνο αυτού του είδους τροφές για να αδυνατίσετε. Το σώμα σας χρειάζεται ενέργεια για να περπατήσετε, να μιλήσετε και να δουλεύεται. Εάν το πεπτικό σας σύστημα καίει περισσότερες θερμίδες από τι περιέχουν οι τροφές που καταναλώνει, απλάς θα βλάψετε το σώμα σας. Επιπρόσθετα θα χάσετε επίσης τις πολύ απαιτούμενες πρωτεΐνες και λίπος που είναι απαραίτητες για μια υγιεινή διατροφή.

Μια καλύτερη επιλογή για την χρήση αυτών των τροφίμων με χαμηλές θερμίδες είναι να ακολουθήσετε μια ελεγχόμενη δίαιτα που θα σας επιτρέπει να έχετε μια λογική ποσότητα θερμίδων για ενέργεια κάθε μέρα.

Λοιπόν πιο είναι το συμπέρασμα σχετικά με τις τροφές με «αρνητικές θερμίδες»; Φαίνεται ότι οι αρνητικές θερμίδες είναι απλά μια άλλη θεωρία, μια άλλη δίαιτα της μόδας, για να αποφύγετε τις ασκήσεις και να βασιστείτε μόνο στις τροφές για να κάψετε το λίπος σας.

Οι τροφές με χαμηλές θερμίδες είναι καλή επιλογή εάν τα χρησιμοποιήσετε ως σνακ μεταξύ των γευμάτων όταν θέλετε να κρατήσετε μια ελεγχόμενη δίαιτα. Ωστόσο δεν είναι μια μακροπρόθεσμη επιλογή για τα αδυνάτισμα.

Φαίνεται ακόμη ότι ο καλύτερος τρόπος για να χάσετε βάρος με υγιεινό τρόπο είναι να ασκηθείτε τακτικά και να τρώτε μια καλή ποικιλία από υγιεινές τροφές.